Reklamation


Er din vare gået i stykker?
Det kan ske, at der er en fejl eller mangel på en vare. I den situation er det vigtigt at du kontakter os.
Vi vil selvfølgelig være behjælpelig med at afhjælpe reklamationen. Du har som forbruger 2 års reklamationsret.
Det er vigtigt, at du kontakter os inden for rimelig tid efter at du har opdaget manglen. Afhængig af manglens omfang
vil du enten få varen repareret, ombyttet eller pengene tilbage. Før at vi kan godkende en reklamation er det selvfølgelig
en betingelse, at reklamationen er berettiget og at fejlen ikke er opstået fordi du har brugt produktet fejlagtigt eller har ydet
anden skadeforvoldende adfærd som har ødelagt varen. Det er vigtigt at være opmærksom på, at solbrilleglas ikke tåler cremer
inkl. solcreme da dette kan ødelægge glassene og misfarve stellet og vi dækker ikke skader i forbindelse med dette.
Almindelig slid er heller ej dækket. Vi opfordrer til at sørge for at solbrillerne kommer i så lidt kontakt med solcreme, som muligt.
Specielt er glassene sarte. Husk aftørring efter brug.

Du skal huske at gøre os opmærksom på fejlen ved din vare så snart at du opdager denne. Reklamationen skal være os i hænde
inden for rimelig tid. Hvad er rimelig tid? Reklamerer du inden for 2 måneders tid anses reklamationen for at være rettidigt.
En godkendt reklamation betyder også, at vi refunderer rimelige omkostninger til fragt. Det er prisen for vores billigste returlabel.
Når vi har godkendt din reklamation vil vi sende dig en returlabel til din email. Denne skal du printe ud og sætte på pakken.
Kontakt os altid inden du afsender varen. Muligvis kan vi ud fra et billede finde en løsning.

Returnering & Ombytning

glasses-check

Returret

Hos Billigsolbrille.dk har du 14 dages fuld returret. Du har 14 dage til at fortryde dit køb, fra den dag du har modtaget din vare. Vil du returnere din vare skal du kontakte os ved at skrive en mail til info@billigsolbrille.dk senest 14 dage efter at du har modtaget din pakke. Så ved vi at du vil tage returretten i brug. Derefter vil vi kontakte dig.

solbriller

Ombytning

Ønsker du at have varen byttet til en anden farve, model eller en helt anden vare, så kan du også her tage de 14 dages returret i brug. Du vil dog skulle betale for returforsendelsen. Når vi har modtaget varerne og behandlet din retursag vil vi tilbageføre hele beløbet. Du køber den nye vare som du ønsker i stedet, præcis som du gjorde med den forrige vare. Kontakt os på mailen hvis du vil bytte din vare.

solbrille-i-etui

Varens stand ved modtagelse

Vi vil lave en værdiforringelses vurdering hvis vi modtager varer som er ødelagt under transporten. En værdiforringelses vurdering vil vi også foretage hvis de varer du har sendt retur lugter af røg, har pletter, er ødelagte, mangler original indpakning, mangler mærker, har dyrehår på sig og andre ting som gør at varen ikke kan gensælges til oprindelig pris. Er du ryger så prøv ikke varen mens du ryger eller i et lokale hvor der bliver røget. Hav heller ikke varerne liggende i et lokale hvor der bliver røget eller hvor der er en anden stærk lugt. Dette vil kunne lugtes når vi undersøger de returnerede varer og der vil bliver lavet en værdiforringelses vurdering. I næsten alle tilfælde vil dette betyde at varen ikke kan gensælges og varen er 0 kr værd. Du vil i dette tilfælde ikke kunne få dine penge tilbage. Ved en værdiforringelses vurdering skal vi vurdere hvad varen er værd. Altså om den kan sælges til nypris, nedsat pris eller ikke kan sælges. Du vil derfor modtage et beløb der svarer til vurderingen. Hvis vi ikke kan gensælge varen vil vi ikke kunne give dig penge tilbage. Kan vi sælge varen til nedsat pris vil du modtage et beløb der svarer til hvad varen er værd. Kort sagt. Ved returretten gælder det at man må prøve varen som man ville prøve den i en butik.
forsendelse

Hvordan med forsendelsen?

Du skal gøre opmærksom på at du vil tage returretten i brug, ved at skrive til os og oplyse dette. Senest 14 dage efter at du har modtaget din pakke. Du har herefter 14 dage til at sende varen retur til os. Vi anbefaler at du sender varerne som en pakke med forsikring. Hvis du sender dem i et brev/maxi brev vil speditøren/fragt virksomheden ikke dække hvis forsendelsen bliver væk eller ødelagt. Få altid en kvittering for indlevering, så har du bevis for at pakken er i speditørens varetægt. Du har ansvaret for pakken som afsender og bliver varerne beskadiget eller forsvinder pakken har du mulighed for at kræve erstatning af speditøren. Pak varerne forsvarligt ind i den originale indpakning inkl. alt hvad der oprindeligt var med. Vedlæg også din faktura/kvittering. Vær opmærksom på at vi kun dækker den absolut billigste forsendelses metode som vi selv tilbyder. Dette betyder at har du selv købt fragten andetsteds kan vi kun dække beløbet op til hvad vores billigste fragtlabel koster. Du kan købe en pakkelabel af os til en lavere pris end standard prisen hos speditøren.

Bemærk at du selv skal betale for returforsendelsen hvis du ønsker at gøre brug af de 14 dages returret.

Kontakt os inden du sender varer retur!